Jesteś tu:  Strona główna » Jak sprzedawać? – biznes to relacje

Menu

Jak sprzedawać? – biznes to relacje

Projekt Wspierania Przedsiębiorczości to odpowiedź na zmieniające się metody prezentacji i sprzedaży produktu. Wszechobecność materiałów reklamowych sprawiła, że obecnie reklama w tradycyjnej formie ma nikły wpływ na decyzje konsumentów. Czasy, gdy królowały reklamy kreujące tzw. sztuczne potrzeby (posiadania karty kredytowej, tabletu, konkretnego modelu komórki) stają się historią: konsumenci są nieufni wobec tego typu przekazów reklamowych oraz nauczyli się je ignorować.

Chcemy być warci więcej niż szampon, a kawa, herbata czy płatki śniadaniowe w oczywisty sposób nie zmieniają naszego dnia w sielankę. Nie chcemy by wmawiano nam, co czyni nas szczęśliwszymi i bardziej wartościowymi.

     Czy oznacza to zmierzch reklam w ogóle? Wręcz przeciwnie: powstał nowy, bardziej skuteczny sposób reklamy i sprzedaży, a mianowicie zaakcentowanie pozytywnej i długofalowej relacji, jaką sprzedający nawiązuje z klientem. „Zależy mi abyś był zadowolony, zależy mi żebyś do mnie wrócił.” - takie komunikaty budują bezpieczną, koleżeńską relację. Sprzedawca jako znajomy i przyjaciel nie wzbudza nieufności konsumenta i jest jego wiarygodnym doradcą.

    Specyfika skuteczności takiej reklamy to duża ilość bezpośrednich kontaktów z ludźmi. Im większą masz sieć kontaktów tym większy zasięg ma reklama Twojego biznesu. W jaki sposób można zbudować sieć relacji? Obowiązkowa jest reklama na portalach społecznościowych, blogach, forach internetowych. Internet stał się głównym medium tzw. marketingu szeptanego - bezpośredniego przekazywania sobie informacji o sprawdzonych produktach czy usługach. Jednakże nie jest to jedyna możliwość - dla rozwoju każdego biznesu bardzo ważne są wzajemne kontakty między przedsiębiorcami. Po to powstał Projekt Wspierania Przedsiębiorczości - jako miejsce, gdzie można wymienić się informacjami, wspierać wzajemnie i wreszcie otrzymać pomoc we wzmocnieniu widoczności Twojej firmy w Internecie i tradycyjnych mediach. Kto stawia na relacje wygrywa.

    Na jakiej zasadzie działają spotkania PWP? Podstawowa reguła to: „Kontakty rodzą kontakty”. Na spotkaniach możesz zaprezentować siebie i swój biznes oraz poznać przedsiębiorców ze swojego regionu. W ten sposób możesz zyskać jednocześnie grupę lojalnych klientów (przedsiębiorca klientem przedsiębiorcy) jak i grupę współpracowników (wzajemne promowanie zapoznanych przedsiębiorców na zasadzie wartości dodanej dla Ciebie i Twoich partnerów biznesowych - kontaktując Twoich klientów i partnerów z innymi przedsiębiorcami, dostajesz to samo w zamian). Uczestnictwo w spotkaniach PWP to szereg dodatkowych profitów takich jak: wartościowe szkolenia, korzystanie z doradztwa, rabatów, a nawet dodatkowy dochód (dzięki podziałowi prowizyjnemu, otrzymujesz dodatkowy dochód od Partnerów, którym pomogłeś). Spotkania PWP otwierają przed Tobą możliwość najdynamiczniejszego rozwoju Twojego biznesu.